Obchodní podmínky

 

 

Vymezení pojmů

Spotřebitelská smlouva - smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.

Dodavatel/prodávající - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Kupní smlouva - objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

Odborný servis - je zejména autorizovaná opravna vozidel MAGMA, oprávněná provádět montáž a opravy motorových vozidel dle návodu výrobce vozidla

Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní podmínky a reklamační řád tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce, nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícího či kupujícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.

Objednávka

On-line objednávku zboží vytvoříte postupem, který je podrobně popsán v návodu jak nakupovat.

Jak Nakupovat

Výběr zboží

Zboží lze vybírat více způsoby. Mezi základní patří výběr ze stromu skupin zboží zobrazeného v levé části stránek a výběr pomocí hledání požadovaného produktu. Taktéž můžete zboží vybrat přímo z nejsledovanějších položek, nejprodávanějších položek nebo na úvodní stránce z novinek či zboží v akci.

Výběr ze stromu skupin zboží

Skupiny zboží jsou zobrazeny v levé části stránek. Můžete si přepnout jejich zobrazení podle kategorie/skupiny produktů . V horní části skupin zboží jsou zobrazeny skupiny, obsahující zboží nějak se odlišující od ostatního, např.: novinky, zboží v akci, zlevněné zboží či zboží doprodávané.

V ostatních skupinách je námi prodávaný sortiment rozdělen podle druhů. Skupiny zboží mohou obsahovat podskupiny a ty další podskupiny, jenž zpřehledňují a upřesňují vybírané zboží.

Kliknutím na před názvem skupiny zboží tuto skupinu rozbalíte bez obnovení stránky a můžete si vybrat další podskupinu, aniž by jste čekali na načtení dat. Po kliknutí se symbol změní na , který kliknutím skupinu sbalí zpět. Kliknutím na název skupiny dojde k obnovení stránek a načtení položek zboží odpovídajících zvolené skupině.

Po načtení položek zboží skupiny se zobrazí v horní prostřední části stránek podskupiny a výrobci, kteří jsou rozdělení do dvou bloků. První blok nazvaný Podskupiny zobrazuje podskupiny a výrobce hlavního zboží, druhý nazvaný Příslušenství zobrazuje podskupiny a výrobce příslušenství hlavního zboží.

Kliknutím na název podskupiny do této podskupiny vstoupíte, tzn. zobrazí se položky zboží odpovídající této podskupině.

Zatržením zatržítka před podskupinou  a kliknutím na tlačítko Zobrazit zatržené, se zobrazí položky podle zatržených podskupin a výrobců. Kliknutím na tlačítko Zobrazit vše se zruší všechno zatržení a zobrazí všechny položky skupiny zboží. Kliknutím na tlačítko Zobrazit vše z podskupin nebo Zobrazit vše z příslušenství dojde k zatržení všech zatržítek bloku Podskupiny nebo Příslušenství a zobrazení odpovídajících položek zboží.

Výběr zboží pomocí hledání

V levé horní části stránek je zobrazeno pole Vyhledávání pro zadání slov nebo čísel, která popisují zboží, jenž chcete najít. Nápověda, jak vyhledávat se zobrazuje vedle vyhledávacího pole, když do pole píšete. Pro nalezení zboží je potřeba po zadání hledaných slov kliknout na tlačítko Hledej.

Je-li nalezeno zboží odpovídající zadaným slovům, zobrazí se v horní prostřední části stránek blok Podskupiny, ve kterém se zobrazí výrobci nalezeného zboží.

Platnost cen zboží

U zboží skladem je cena platná v okamžiku objednání.

U zboží na objednávku se cena může změnit v závislosti na kurzu měn a aktuální dostupnosti na trhu. O případné změně ceny budete informováni e-mailem nebo telefonicky.

Vložení zboží do košíku

Pro vkládání zboží do košíku je potřeba mít v prohlížeči povoleny cookies, jinak se zboží do košíku nevloží.

Zadáním množství do pole před symbolem nákupního košíku a kliknutím na symbol, se zboží vloží do košíku a stránka se znovu načte.

Pro rychlý přehled o stavu košíku slouží ikona košíku na stránce vpravo nahoře. Pod ikonou je zobrazen počet položek v košíku a celková cena košíku. Najedete-li myší na ikonu a chvíli počkáte, zobrazí se informační bublina s obsahem nákupního košíku.

Nákupní košík

Do nákupního košíku vstoupíte kliknutím na ikonu košíku vpravo nahoře nebo kliknutím na položku Košík v horním menu.

Potřebujete-li upravit množství kusů u zboží, provedete to zadáním nového množství do pole před symbolem změny kusů a kliknutím na tento symbol. Kliknutím na symbol X u položky zboží, odstraníte tuto položku z košíku.

Všechno zboží z nákupního košíku odstraníte kliknutím na tlačítko Vyprázdnit košík. Vytisknutí obsahu košíku provedete kliknutím na tlačítko Vytisknout košík.

Pro registrované a přihlášené zákazníky je v košíku dostupné tlačítko Uložit / načíst košík, které slouží pro uložení obsahu košíku na server a po přihlášení na jiném počítači je možné načíst obsah košíku ze serveru zpět do počítače.

Objednání zboží z košíku

Po vybrání Způsobu odběru se automaticky doplní možné způsoby platby. Po vybrání Způsobu platby se spočítá výsledná cena objednávky včetně případné slevy a dopravného.

Souhlasí-li množství a druh zboží a celková cena, můžete přejít k vyplnění údajů potřebných pro objednávku.

Možnosti podání objednávky:

využitím on-line formuláře na stránkách internetového obchodu v nákupním košíku

  • telefonicky - naši pracovníci jsou Vám k dispozici na telefonním čísle +420556811400 od 8.00 do 15.00 hod. SO-NE-Zavřeno
  • e-mailem - objednávku můžete poslat na e-mailovou adresu:  obchod@magmashop.cz
     

Náležitosti objednávky

U on-line objednávky je nutné vyplnit označena políčka:

  • jméno, fakturační adresa, IČ, DIČ (podle toho, zda je kupující spotřebitelem či není)
  • dodací jméno, dodací adresa pokud je rozdílná od fakturační adresy
  • telefonické spojení, nutné pro případné změny typu zboží
  • kód, popis, množství a cena zboží dle ceníku
  • případné doplňující údaje

Po odeslání objednávky a jejím následném zpracování bude kupujícímu e-mailem odesláno potvrzení o jejím přijetí. V případě, že v tomto potvrzení naleznete nějaké nesrovnalosti neprodleně kontaktujte prodávajícího (viz. kontakty). Přejete-li si potvrzení objednávky telefonicky, zřetelně to vyznačte na objednávce.

 

 

Obchodní podmínky internetového obchodu


 

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.magmashop.cz . Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.


1. Kontaktní údaje prodávajícího

Název e-shopu: www.magmashop.cz
Provozovatel: PROFI Morava s.r.o.
Sídlo: Obránců míru 459, 742 21 Kopřivnice
IČ: 27764443
DIČ: CZ27764443
Telefon: +420 556 811 400
E-mail: obchod@magmashop.cz
Kontaktní adresa: Obránců míru 459, 742 21 Kopřivnice

Provozní doba: kancelář PO-PÁ 7,30-15h, eshop: nonstop

Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů (mimo svátků, dovolené atd)


 2. Informace

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. 

Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout (stornovat) objednávku kupujícího v případě nezvyklého množství objednaného zboží nebo v případě, kdy by mu okolnosti bránily vyplnit objednávku obvyklým způsobem.

Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. 

Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.


 3. Doručování zboží

Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval. 

Prodávající může změnit kupujícím stanovený způsob přepravy za podmínky, že zásilka neodpovídá přepravním podmínkám zvolené přepravní služby. Kupující je o této skutečnosti informován při expedici zásilky. Pokud by došlo k navýšení ceny přepravného, zásilka je expedována až po odsouhlasení kupujícím.
 
Nekompletní dodávka

Pokud nastane situace, kdy některá nebo některé z položek objednávky kupujícího nebudou skladem, nebo je u nich jiná lhůta dodání, zašle prodávající po dohodě s kupujícím ty položky, které jsou ihned k dispozici.

Jestliže objednávka nebyla kompletní a zbytek objednaného zboží dopošle prodávající kupujícímu v pozdějším termínu, poštovné hradí kupující pouze jedenkrát, jako by tomu bylo při vyřízení kompletní objednávky.


Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle prodávající kupujícímu spolu se zbožím. 

Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.

Cena a způsob doručení: ceny a druh dopravce je uveden v objednávkovém formuláři eshopu a kupující si zvolí způsob dopravy dle svého uvážení.

Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč, a náhradu nákladů za přepravu (poštovné), kterou musel prodávající zaplatit třetím osobám (to neplatí v případě odstoupení kupujícího od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě). Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.


4. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

Kupující může odstoupit od smlouvy do 14  dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. 

Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.

Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14-denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání  do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží.  Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží , jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.

Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.

Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
 

5. Práva a povinností z vadného plnění
 

Jakost při převzetí

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. 

Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.

Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. 

Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží. 

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.


 

Pokud je dodaným zbožím náhradní díl určený k montáži na vozidlo, pak prodávající nezodpovídá za vady způsobené montáží tohoto náhradního dílu neodborně způsobilou osobou.

Zákonná práva z vad

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. 

V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

•             odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;

•             bezplatné odstranění vady opravou; 

•             přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo

•             vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 

U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

U vybraného zboží se prodávající zavazuje kupujícímu nabídnout rozšířenou smluvní záruku.


6. Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. 

Pokud se jedná o reklamaci na náhradní díly vozidel, je nutno uvést která odborně způsobilá osoba provedla montáž včetně jejího vyjádření a je vhodné připojit kontaktní tel.číslo pro případnou konzultaci.


Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. 

Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. 

Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. 

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části. 

Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e- mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. 
 

7. Ochrana osobních údajů

Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající.

Identifikační a kontaktní údaje správce

Společnost: PROFI Morava s.r.o.

Sídlo: Obránců míru 459, 742 21 Kopřivnice

IČ: 2776443

DIČ: CZ2776443

Telefon: +420 556811400

E-mail: obchod@profimorava.cz


 

Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování

Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo, seznam objednaného zboží a platební údaje (pouze, pokud objednávku uhradíte bankovním převodem, či online platební kartou)

Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.

Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů

Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům:

a) smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;

b) provozovateli výdejního místa, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání/převzetí zboží, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo a seznam objednaného zboží;


 

Doba uložení

Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.

Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.) povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2023). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2021). Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.

Kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.), povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2028). Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.

Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům

Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:

a)      na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR;

b)      na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR;

c)      na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný právní důvod pro jejich další zpracování;

d)      na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;

e)      na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR;

f)       vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.

Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti.

Správce se zavazuje poskytnout kupujícímu v případě, že využije své právo na přístup k osobním údajům, bezplatně kromě první kopie zpracovávaných osobních údajů také bezplatnou druhou kopii, pokud o ni kupující požádá.

V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.

Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
 

8. Řešení sporů
 
 
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.

Tento postup není mediací dle zákona o mediaci (č. 202/2012 Sb.) ani rozhodčím řízením podle zákona o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů (č. 216/1994 Sb.) a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.), vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
 
9. Ostatní

Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.


 

Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 20.7.2020.


 

 

 

Rychlý dotaz
Často hledané zboží

Matice kardanu

Cena: 35 Kč

Šroub kardanu

Cena: 15 Kč

Čelist brzdová

Cena: 235 Kč

Miska pružiny

Cena: 6 Kč